ΙΔΡΥΣΗ

ΣΚΟΠΟΙ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
ΕΦΕΤ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΜΕΛΗ ΕΝΩΣΗΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ
    ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ

 

 

 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Η Techniki Express GP αναλαμβάνει τον καθαρισμό της φούσκας, των αεραγωγών της και το μοτέρ, για την ασφαλή λειτουργία του απαγωγικού συστήματος σε χώρους μαζικής εστίασης.

Οφέλη καθαρισμού:

  • Καλύτερη απόδοση του συστήματος.
  • Μείωση κατανάλωσης ρεύματος.
  • Αποφυγή πυρκαγιάς.
  • Απομάκρυνση δυσάρεστων οσμών

Εκδίδεται βεβαίωση για τον καθαρισμό του απαγωγικού συστήματος.

Παρακάτω αναφέρονται μερικές από τις εργασίες που εκτελούνται:

  •  Έλεγχος μοτέρ
  •  Συντήρηση μοτέρ
  •  Έλεγχος ιμαντών
  •  Αντικατάσταση ιμαντών
  •  Καθαρισμός δικτύου αεραγωγών
  •  Καθαρισμός φούσκας
  •  Καθαρισμός φτερωτής
  •  Έλεγχος του δικτύου σας με κάμερα.

Μαγαζιά που αναλαμβάνει η techniki express είναι: εστιατόρια, ψητοπωλεία, ψησταριές, ψαροταβέρνες, οβελιστήρια, σουβλατζίδικα, πιτσαρίες, σνακ μπαρ, fast food, ζυθοπωλεία, μπιραρίες, ουζερί, καφενεία, μεζεδοπωλεία.

Καθαρισμός απαγωγικού συστήματος από 250,00€.

Λίγα λόγια για την Techniki express GP

Η Techniki-expressGP εξειδικεύεται στην εγκατάσταση, συντήρηση και εμπορία ηλεκτρολογικού, υδραυλικού και κλιματιστικού εξοπλισμού από το 2010.

Έχοντας ακτίνα γεωγραφικής κάλυψης όλο το λεκανοπέδιο Αττικής σε συντηρήσεις, επισκευές βλαβών, τοποθετήσεις και αναλαμβάνοντας έργα σε όλη την Ελλάδα εξυπηρετούνται οι ανάγκες και οι απαιτήσεις των πελατών με τον πιο άμεσο και αποδοτικό τρόπο.

Στο Site μας είναι αναρτημένος και ο τιμοκατάλογος των εργασιών μας ! Οι τεχνίτες μας εξυπηρετούν επείγοντα περιστατικά όλο το 24ωρο και Κυριακές.
Επικοινωνήστε με τη Techniki express στο για να σας δώσει προσφορά για το κατάστημά σας.
Καλέστε μας στα τηλέφωνα 211 4012153 - 694 1511477

---------------------------------------------------------------------------

ΘΕΜΑ: Όροι και προϋποθέσεις που πρέπει να τηρεί
ο κάθε καταστηματάρχης κατά τον έλεγχο των
ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ.

1. Γνωστοποίηση Άδειας λειτουργίας καταστήματος.
2. Γνωστοποίηση χρήσης μουσικής στο Δήμο, Ν.4442/7-12/2016.
3. Γνωστοποίηση για βεβαίωση επέκτασης χρονικού ορίου χρήσης μουσικής.
4. Πιστοποιητικά Υγείας (πρώην Βιβλιάρια Υγείας Εργοδότη-Προσωπικού) ΚΥΑ 14708/17-8-2007
5. Κυτίο παραπόνων – Φύλλο διαμαρτυρίας (τοποθετημένο δίπλα στην έξοδο)
6. Πιστοποίηση Ε.Φ.Ε.Τ. (Εργοδότη - Προσωπικού). Υποχρεωτική Κοιν.οδηγία 852/2004 – ΥΑ 14708/2007.

Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------

ΘΕΜΑ: Οδηγός συμπεριφοράς στους ελεγκτές των
Οργανισμών Πνευματικών Δικαιωμάτων (ΑΕΠΙ & GEA)

Δεχόμαστε πολλά τηλέφωνα και email συναδέλφων από όλη την Ελλάδα που αφορούν απρεπή και εκφοβιστική συμπεριφορά των εκπροσώπων Οργανισμών Πνευματικών Δικαιωμάτων (Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε. – GEA). Για τους συγκεκριμένους κυρίους ή κυρίες πρέπει να γνωρίζετε τα εξής:

1. Δεν τους φερόμαστε ποτέ επιθετικά ή υβριστικά.
2.Τους επιτρέπουμε μόνο να μας ενημερώσουν και σε καμία περίπτωση να μας εκφοβίσουν ή να μας απειλήσουν. Η ενημέρωση δε μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 5 λεπτά. Αμέσως μετά πρέπει να τους υποχρεώσουμε ευγενικά να αποχωρήσουν.

Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------

ΑΡΘΡΟ: Αρχεία Επιχειρήσεων Τροφίμων & Ποτών

Όλες οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών υποχρεούνται να τηρούν τα κατάλληλα αρχεία τεκμηρίωσης διαδικασιών, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Κανονισμού 852/2004, ανάλογα με τη φύση και το μέγεθος της επιχείρησης. Εγκύκλιος 2 Αριθ.Πρωτ.Υ1γ/Γ.Π/οικ.4476.

Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------

ΘΕΜΑ: Χρήση κοινόχρηστων χώρων του Δήμου
σε ιδιοκτήτες επιχειρήσεων & καταστηματάρχες

Τι πρέπει να γνωρίζει ο κάθε επαγγελματίας όταν χρησιμοποιεί χώρους του Δήμου. Κατ' αρχήν πρέπει να γνωρίζουμε όλοι ότι δεν επιτρέπεται και σε καμία περίπτωση η κατάληψη και χρήση κοινόχρηστων χώρων από κανένα οργανισμό, σύλλογο ή ιδιώτες χωρίς άδεια από τον Δήμο. Σε χιλιάδες επαγγελματίες δεν έχει γίνει κατανοητό τι είναι: πεζοδρόμια - πεζόδρομοι - πλατείες. Στο κάθε χώρο που αναφέρεται ισχύουν μέτρα διαφορετικής χρήσης και ο νομοθέτης τοποθετεί αρμόδια την ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ.

Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------

ΘΕΜΑ: 1. Αρχείο επιχείρησης,
2. Απαγόρευση ανηλίκων σε κέντρα διασκέδασης

Έχουν αρχίσει εντατικοί έλεγχοι από την αστυνομία στα καταστήματα (εστιατόρια, ξενοδοχεία, ταβέρνες, σνακ μπαρ, fast food, πιτσαρίες, καφενεία, κινητές και σταθερές καντίνες, καφετέριες, αναψυκτήρια και συναφή άλλες επιχειρήσεις). ΠΡΟΣΟΧΗ: Για να αποφευχθούν παραβάσεις και πρόστιμα, υπενθυμίζουμε τι πρέπει να υπάρχει στα καταστήματα ανεξάρτητα από το είδος επιχείρησης. Με την υπουργική απόφαση 47829/23-06-2017 για όρους και προϋποθέσεις λειτουργίας των επιχειρήσεων και γενικά τροφίμων και ποτών, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στα λεγόμενα έξι αρχεία τα οποία και σας υπενθυμίζουμε, διότι ελέγχονται από την αστυνομία σε πολλές περιοχές της χώρας.

Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------

Επιστολή προς Υπουργό Εργασίας
σχετικά με το προς ψήφιση Νομοσχέδιο
με νέες διατάξεις για την απλήρωτη και αδήλωτη εργασία

Με το Νομοσχέδιο σκούπα για εργασιακά και ασφαλιστικά θέματα που προτίθεσθε να ψηφίσετε και μια σειρά από εργασιακές διατάξεις για την απλήρωτη και αδήλωτη εργασία, συγκεκριμένα, προτείνετε την αυτόματη επιβολή του εξωντωτικού μέτρου εκτός του 10.550 ευρώ το κλείσιμο της επιχείρησης για 3 μέρες και τον αποκλεισμό του επιχειρηματία από κοινοτικά κονδύλια ΕΣΠΑ Δημοσίων πόρων, συμβάσεις Δημοσίου κλπ και όλα αυτά σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης που οι επιχειρήσεις ψάχνουν να βρουν τρόπους πώς να επιζήσουν.

Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------

Ο Ρυθμίσεις χρεών προς ΟΤΑ Ν.4483/2017

Μετά από αλλεπάλληλες συναντήσεις και καταθέσεις υπομνημάτων της ΓΣΕΒΕΕ στον Υπουργό Εσωτερικών για την βελτίωση του Σ/Ν, ψηφίστηκε στη Βουλή ο νόμος 4483/2017 σύμφωνα με τον οποίο ρυθμίζονται οι βεβαιωμένες ή οι οφειλές που θα έχουν βεβαιωθεί έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2017 προς τους ΟΤΑ και ΝΠΔΔ αυτών είτε εφάπαξ με απαλλαγή του συνόλου των προσαυξήσεων και τόκων εκπρόθεσμης καταβολής κα τά ποσοστό 100%, είτε με δόσεις και ανάλογες απαλλαγές σε ποσοστά που κυμαίνονται από 80% έως 50% των προσαυξήσεων και τόκων εκπρόθεσμης καταβολής.

Στη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν και οφειλές που κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης τελούν σε αναστολή ή έχουν υπαχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση με την αντίστοιχη απώλεια των ευεργετημάτων της προηγούμενης ρύθμισης. Υπάγονται επίσης και οφειλές που δεν έχουν βεβαιωθεί λόγω εκκρεμούς δικαστικής αμφισβήτησης εφόσον φυσικά ο οφειλέτης παραιτηθεί από τα ένδικα μέσα.

Η σχετική αίτηση υποβάλλεται το αργότερο έως τις 30 Νοεμβρίου 2017 στην αρμόδια υπηρεσία του οικείου Δήμου ή ΝΠΔΔ αυτού.

Σας επισυνάπτουμε τον σχετικό νόμο και παρακαλούμε ανατρέξετε στα παρακάτω άρθρα για την πλήρη ενημέρωσή σας:

Άρθρο 52  Ρυθμίσεις οφειλών προς ΟΤΑ Α΄ Βαθμού
Άρθρο 53  Επέκταση ρύθμισης
Άρθρο 55  Αποκατάσταση κοινόχρηστου χώρου από αυθαίρετη κατάληψη και
                  προσωρινή αφαίρεση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρους, σε περίπτωση
                  καθ’ υποτροπήν αυθαίρετης χρήσης από τον δικαιούχο
Άρθρο 57  Δημοτικός φόρος Δωδεκανήσου
Άρθρο 62  Τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων υγειονομικού
                  ενδιαφέροντος

Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------

Προσωπική Επιστολή κ. Ι. ΤΣΑΚΟΥ προς ΚΕΕΕ
με θέμα τα Πνευματικά Δικαιώματα

Ο Πρόεδρος της Ένωσης κ. Ι. Τσάκος απέστειλε προσωπική επιστολή προς τον πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Κωνσταντίνο Μίχαλος εκφράζοντας την αντίθεση του στην ανάδειξη ενός ακόμη φορέα πνευματικών δικαιωμάτων κατά την περίοδο που έχει ανοίξει η συζήτηση στη Βουλή γύρω από το Νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------

 

Επιστολή ΓΣΕΒΕΕ προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης
για αποκατάσταση ζημιών της Ερμού

Η ΓΣΕΒΕΕ απέστειλε επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Ε. Τσακαλώτο και τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Δ. Παπαδημητρίου ζητώντας εκτός από την καταβολή των προβλεπόμενων αποζημιώσεων (ενεργοποίηση του Ν. 3775/21.7.2009), να γίνουν άμεσα οι ενέργειες εκείνες που απαιτούνται για την αποκατάσταση των ζημιών που υπέστησαν.
Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------


Η ΓΣΕΒΕΕ απέστειλε προς τη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης
τις θέσεις της επί του Ν/Σ για τη λειτουργία των ΟΤΑ

Η ΓΣΕΒΕΕ απέστειλε προς τη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής τις θέσεις της επί του Ν/Σ: «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) – Ρυθμίσεις σχετικές με την οργάνωση, τη λειτουργία, τα οικονομικά και το προσωπικό των Ο.Τ.Α. – Ευρωπαϊκοί Όμιλοι Εδαφικής Συνεργασίας και άλλες διατάξεις».
Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------


Από τα επίσημα Πρακτικά της ΡNΑ΄, 13 Ιουλίου 2017
Συνεδρίασης της Ολομέλειας της Βουλής

Συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων, χορήγηση πολυεδαφικών αδειών για επιγραμμικές χρήσεις μουσικών έργων και άλλα θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Διαβάστε περισσότερα…
 

---------------------------------------------------------------------------

Το συμφωνητικό συνεργασίας μεταξύ Κεντρικής Ένωσης
Επιμελητηρίων Ελλάδας και Αυτοδιαχείρισης

Συμφωνία συνεργασίας win-win που θα επιφέρει επιτέλους ηρεμία στον ταραγμένο χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων σύναψαν η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος και ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης «Αυτοδιαχείριση» σήμερα στα γραφεία της ΚΕΕΕ. Με τη συμφωνία αυτή, οι επιχειρήσεις-μέλη των Επιμελητηρίων που είναι υπόχρεοι πληρωμής πνευματικών δικαιωμάτων θα καταβάλλουν λιγότερα χρήματα, ενώ και οι δικαιούχοι δημιουργοί θα εισπράττουν περισσότερα από όσα όταν τον χώρο καταδυνάστευε η ΑΕΠΙ.
Διαβάστε περισσότερα…
 

---------------------------------------------------------------------------


Επιστολή της ΓΣΕΒΕΕ προς Σκουρλέτη
σχετικά με τις παρατηρήσεις για το σχέδιο νόμου
για τη ρύθμιση των χρεών προς ΟΤΑ

Παραθέτουμε ολόκληρη την επιστολή της ΓΣΕΒΕΕ προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Σκουρλέτη σχετικά με τις παρατηρήσεις για το σχέδιο νόμου και τις ρυθμίσεις σχετικές με την οργάνωση, τη λειτουργία, τα οικονομικά και το προσωπικό των ΟΤΑ μαζί με τις υποβλειθήσες διορθώσεις-απαλοιφές-συμπληρώσεις μας. Επισυνάπτεται το άρθρο 53 το οποίο αφορά στις ρυθμίσεις οφειλών προς τους ΟΤΑ Α΄ Βαθμού.
Επιστολή ΓΣΕΒΕΕ
Σχέδιο Νόμου για τη ρύθμιση των οφειλών προς ΟΤΑ (αρθρ.53)
 

---------------------------------------------------------------------------


Επαληθεύτηκε η τοποθέτηση θεσμικών οργάνων
ότι η άδεια μουσικής ή μουσικών οργάνων έχει καταργηθεί

Όσοι πλήρωσαν μετά την 7/12/2016 (έκδοση ν. 4442) παράβολο για άδεια μουσικής πρέπει να ζητήσουν τα χρήματά τους πίσω από τον ΔΗΜΟ. Το παράβολο θα πρέπει να επιστραφεί από τους Δήμους που χρέωναν για άδεια μουσικής (όπως οι Δήμοι Θεσ/νίκης, Αθηνών κλπ). Καταστήματα που δεν έχουν άδεια πληρωμένη επ' αόριστον (πριν το νέο νόμο) δεν προβαίνουν σε καμία ενέργεια.
Διαβάστε περισσότερα…
 

---------------------------------------------------------------------------


Κατάργηση της άδειας λειτουργίας
καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (ΥΕ)

Οδηγίες βήμα-βήμα για το τι προβλέπει ο ν. 4442/2016 και πως εφαρμόζεται μετά την Απόφαση 16228/18-05-2017 των Υπουργείων Εσωτερικών, Οικονομικής Ανάπτυξης και Πολιτισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Διαβάστε περισσότερα…
 

---------------------------------------------------------------------------


Έως 27 Ιουλίου η προσαρμογή για την εγκατάσταση των POS

Για την έγκυρη και αποτελεσματική πληροφόρηση των Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων της χώρας, σας ενημερώνουμε ότι οι υπόχρεοι εγκατάστασης τερματικής μηχανής POS και αποδοχής ηλεκτρονικών συναλλαγών με κάρτες, βάσει του ΦΕΚ 1445, Β’, 27-04-2017 (ΥΑ: Αριθμ. 45231 Ρύθμιση Υποχρέωσης Αποδοχής Πληρωμών με Κάρτα, σύμφωνα με το άρθρο 65 του ν. 4446/2016, Α΄ 240), πρέπει να προχωρήσουν στις απαραίτητες προσαρμογές έως την 27η Ιουλίου 2017.
Διαβάστε περισσότερα…
 

---------------------------------------------------------------------------


Συνάντηση του Προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ
με την Υφ/ργό Οικονομικών κα. Κ. Παπανάτσιου

Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση του Προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ Γ. Καββαθά με την Υφυπουργό Οικονομικών κα. Κ. Παπανάτσιου, προκειμένου να συζητηθούν επίκαιρα θέματα φορολογικής διοίκησης που αφορούν τις μικρές επιχειρήσεις.

Ο Πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ επανέθεσε το επιτακτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλές επιχειρήσεις σχετικά με την υποχρεωτική εγκατάσταση τερματικών μηχανών POS ως την 27η Ιουλίου 2017, καθώς παρουσιάζονται φαινόμενα άρνησης των πιστωτικών ιδρυμάτων να χορηγήσουν τερματικά ή να διευκολύνουν ιδιαίτερα τις μικρές επιχειρήσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους. Παράλληλα, εξ αιτίας της ανυπαρξίας πρόβλεψης ενός ακατάσχετου επιχειρηματικού λογαριασμού και του υψηλού αριθμού κατασχέσεων και δεσμεύσεων λογαριασμών, οι επιχειρήσεις εμφανίζονται αρκετά επιφυλακτικές ως προς την υιοθέτηση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής, ενώ και το κόστος προσαρμογής δεν είναι αμελητέο
Διαβάστε περισσότερα…
 

---------------------------------------------------------------------------


Ελεύθερη Απαλλαγμένη Μουσική (EAM)

Το ΠΑΝ.Σ.Ε.Κ.Τ.Ε. έχει επιλέξει και δημιουργήσει μουσικές συλλογές και τραγούδια από παραγωγούς, που τα δικαιώματα τους δεν τα έχουν παραχωρήσει σε καμεία άλλη εταιρία όπως ΑΕΠΙ κλπ. Το ρεπερτόριο της ελεύθερης μουσικής του ΠΑΝΣΕΚΤΕ συνεχώς ανανεώνεται και με ελληνικό και με ξένο ρεπερτόριο. Ειδικά για το ελληνικό έχει όλα τα είδη που αφορούν τα καταστήματα μέλη όπως έντεχνο, λαϊκό, ελαφρολαϊκό, ρεμπέτικο, ελληνικό, ποπ-ροκ, παραδοσιακά, και χιλιάδες ξένα τραγούδια σε jazz, pop-rock, latin, dance, blues, hip hop, lounge, classical. Η ελέυθερη μουσική ανταποκρίνεται σε όλο το φάσμα των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος, με χιλιάδες ελληνικά, σε εστιατόρια, ξενοδοχεία, ταβέρνες, ψαροταβέρνες, μουσικοταβέρνες, σνακ μπαρ, φαστ φουντ, πιτσαρίες, καφενεία, παραδοσιακά καφενεία, κινητές και σταθερές καντίνες, καφετέριες, αναψυκτήρια, μπουγατσάδικα, παιδότοποι και συναφείς άλλες επιχειρήσεις.
Διαβάστε περισσότερα…
 

---------------------------------------------------------------------------


Σχέδιο Νόμου Υπουργείου Εσωτερικών:
Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου
οργάνωσης και λειτουργίας των
Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α)

Ρυθμίσεις σχετικές με την οργάνωση, τη λειτουργία, τα οικονομικά και το προσωπικό των Ο.Τ.Α. - Ευρωπαϊκοί Όμιλοι Εδαφικής Συνεργασίας - Μητρώο Πολιτών και άλλες διατάξεις.
Διαβάστε περισσότερα…
 

---------------------------------------------------------------------------


Αυστηροί έλεγχοι και πρόστιμα για τους παραβάτες
καταστηματάρχες και πελάτες καπνιστές
με την πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Υγείας

Μετά από τεράστιο διάστημα αδράνειας εφαρμογής του αντικαπνιστικού Νόμου, επανέρχεται η εντατικοποίηση ελέγχων για την εφαρμογή του (3868/2010) και (4419/2016) περί απαγόρευση του καπνίσματος.

ΠΡΟΣΟΧΗ θυμίζουμε τα κεντρικά σημεία των ανωτέρων Νόμων, που είναι αναγκαίο να εφαρμόζουν όλοι οι καταστηματάρχες υγειονομικού ενδιαφέροντος, για να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα.
•Δεν προβλέπεται ουδείς χώρος για καπνίζοντες όπως π.χ. (ειδικές λέσχες κ.λ.π.). Αποτελούν παραπληροφόρηση.
•Το πρόστιμο στον παραβάτη επιχειρηματία είναι από 500 έως 10.000 Ευρώ και στον πελάτη από 50 έως 500 Ευρώ.
•Τέσσερις παραβάσεις σημαίνει 10 μέρες αφαίρεση ΑΔΕΙΑΣ, ενώ στις πέντε παραβάσεις , ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΔΕΙΑΣ.
•Ελεγκτικές Υπηρεσίες βάσει των διατάξεων του Νόμου 4419/2016 διενεργούν ελέγχους τακτικούς – εκτάκτους ελέγχους ως επίσης και αιφνιδιαστικές επιθεωρήσεις , ΑΝΑΛΟΓΑ με τον αριθμό των παραβάσεων και το μέγεθος της περιοχής.
•Οι έλεγχοι διενεργούνται σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας ή της νύχτας.
•Προτεραιότητα για ελέγχους. A) Νοσοκομείο – Ιδιωτικές Κλινικές B) Εκπαιδευτικά ιδρύματα κατά προτεραιότητα: παιδικοί σταθμοί και νηπιαγωγεία, δημοτικά σχολεία, ειδικά σχολεία, δευτεροβάθμια εκπαίδευση όλων των τύπων, Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, Εκπαιδευτικά τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, χώροι παροχής κάθε είδους τεχνικής εκπαίδευσης, χώροι παροχής παντός τύπου ιδιωτικής εκπαίδευσης, Γ) Χώροι αθλητικών εγκαταστάσεων,
καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, Δ) Κέντρα διασκέδασης, κλπ.,
•Επιβάλλονται πειθαρχικές κυρώσεις και ποινές βάσει των διατάξεων του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα σε παραβάσεις υπαλλήλους ΟΤΑ – Περιφερειών και γενικά σε γενικευμένη έννοια στις ΤΥ Δημόσιες Υπηρεσίες.
•Σε αυτοκίνητα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης με επιβαίνοντες κάτω των 12 ετών επιβάλλεται πρόστιμο ποσού 1500 Ευρώ ενώ το ποσό ανέρχεται στις 3000 Ευρώ όταν το αυτοκίνητο είναι δημοσίας χρήσης.

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ
Με την εφαρμογή του Ν.4419 που εκδόθηκε το 2016 σε πλήρη προσαρμογή με την κοινοτική οδηγία 2014/40/Ε.Ε. διευκρινίζεται ότι ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΟ στον καταστηματάρχη και στον παραβάτη καπνιστή ή χρήστη προϊόντων καπνού, νέων προϊόντων καπνού, ηλεκτρονικού τσιγάρου και φυτικών προϊόντων.

ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ
1.Στις πλευρές του καταστήματος και σε εμφανές σημείο πινακίδες «ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ»
2.Να μην υπάρχουν, σταχτοδοχεία στα τραπέζια ή στο μπαρ.
3.Η παρέμβαση του υπευθύνου του καταστήματος σε διαμαρτυρία πελάτη ή η πραγματοποίηση συστάσεων στους παραβάτες είναι υποχρεωτική, διαφορετικά επιφέρει πρόστιμο.
4.Η συνεργασία υπευθύνου της επιχείρησης μετά αρμόδιου οργάνου του ελέγχου.

ΕΛΕΓΚΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
Επιθεωρητές ή Επόπτες Υγείας, Δημοτική Αστυνομία (ένστολοι), Λιμενική Αστυνομία. Όπου δεν υφίσταται Δημοτική Αστυνομία ο έλεγχος γίνεται από την Αστυνομία.
 

---------------------------------------------------------------------------


ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
«Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων»

Το νομοσχέδιο «Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων», που έχει αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση, φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει το σημαντικότερο πρόβλημα που διατρέχει σήμερα τον ιδιωτικό τομέα της χώρας: τα κόκκινα δάνεια και την υπερχρέωση των επιχειρήσεων. Η αντιμετώπιση του προβλήματος υπερχρέωσης επιχειρήσεων είναι μείζονος σημασίας τόσο για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος όσο και για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης προς το τραπεζικό σύστημα και αποτελεί αναγκαίο όρο προκειμένου η χώρα να εισέλθει σε μια βιώσιμη τροχιά ανάπτυξης.

Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------

Ενημέρωση για το έργο αναβάθμισης της επικοινωνίας
μεταξύ της ΓΣΕΒΕΕ και των Ομοσπονδιών

Πρωτοβουλία της ΓΣΕΒΕΕ για την ανάπτυξη ενός συστήματος βάσης δεδομένων και αναβαθμισμένης αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ της ΓΣΕΒΕΕ και των τοπικών/κλαδικών Ομοσπονδιών και Σωματείων πάνω σε φορολογικά, ασφαλιστικά, εργασιακά κλπ θέματα που απασχολούν τις μικρές επιχειρήσεις. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία περιλαμβάνει τη συμβολή όλων των μελών των πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών φορέων που σε συνεργασία με τα στελέχη της ΓΣΕΒΕΕ καθως και τα παραρτήματα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ πανελλαδικά θα αναλάβουν την υλοποίηση της δράσης.

Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------

ΓΣΕΒΕΕ: Επιστολή με θέμα "Καταβολή αμοιβών σε ΑΕΠΙ και GEA"

Η ΓΣΕΒΕΕ απαντά στο ερώτημα σχετικά με την καταβολή των αμοιβών στις Εταιρίες Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων που καλούνται οι επιχειρήσεις να καταβάλλουν στην περίπτωση που κάνουν δημόσια εκτέλεση μουσικής. Επισυνάπτεται και η σχετική απάντηση της Διευθύντριας του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας κας Ειρήνης Σταματούδη.

Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------

Νέο Θεσμικό Πλαίσιο για την έναρξη οικ. δραστηριότητας 4442/2016

Διαβάστε περισσότερα...

---------------------------------------------------------------------------

Νέος Αναπτυξιακός Νόμος 4399/2016

Διαβάστε περισσότερα...

---------------------------------------------------------------------------

Δικαίωση της προσφυγής ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ, ΟΙΥΕ από το ΣτΕ για το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές

Αντισυνταγματική έκρινε το Συμβούλιο της Επικρατείας τη λειτουργία των καταστημάτων και τις 52 Κυριακές του χρόνου σε 10 περιοχές της χώρας μετά από σχετική προσφυγή κατά της Υπ. Απόφασης του Υπουργείου Ανάπτυξης (ΥΑ Κ1-1119/07-07-2014) των ΓΣΕΒΕΕ (Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας), ΕΣΕΕ (Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου) και ΟΙΥΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος). Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------

 Εγκύκλιος ΓΣΕΒΕΕ: Σχετικά με τον Πρόεδρο της Εφορευτικής Επιτροπής για την διενέργεια εκλογών των Συνδικαλιστικών Οργάνων

Η ΓΣΕΒΕΕ μας απέστειλε εγγύκλιο σχετικά με τον Πρόεδρο Εφορευτικής Επιτροπής για την διενέργεια εκλογών των Συνδικαλιστικών Οργάνων. Μας ενημερώνει ότι από την δημοσίευση του Ν. 4446/2016 (ΦΕΚ Α'240/22-12-2016), ο Πρόεδρος της Εφορευτικής Επιτροπής που διενεργεί εκλογές στις Α'βάθμιες, στις Β'βάθμιες και στις Γ'βάθμιες συνδικαλιστικές ενώσεις παύει να είναι Δικαστής από το αρμόδιο Δικαστήριο και αντικαθίσταται από δικηγόρο, ορισμένο από τον οικείο Δικηγορικό Σύλλογο, της έδρας της Συνδικαλιστικής Ένωσης. Διαβάστε περισσότερα…

---------------------------------------------------------------------------

Πειραιάς, 20/4/2015

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

                                                                       Προς
                                                                       ΤΣΑΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΙΩΑΝΝΗΣ
                                                                       ΑΚΤΗ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ 244
                                                                       185-39 , ΠΕΙΡΑΙΑΣ
                                                                       Κωδικός Δημότη:
KYE-1519

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 4 του N.4321/2015 (ΦΕΚ 32/21-03-2015 τεύχος Α΄) οι πάσης φύσεως βεβαιωμένες οφειλές προς το Δήμο μέχρι 26 05-2015 δύναται να καταβληθούν τμηματικά με απαλλαγή ποσοστού των προσαυξήσεων αναλογικά ως ακολούθως:

α) Εφάπαξ με απαλλαγή κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%).

β) Από δύο (2) έως και πέντε (5) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%),

γ) Από έξι (6) έως και δέκα (10) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%).

δ) Από ένδεκα (11) έως και είκοσι (20) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%).

ε) Από είκοσι μία (21) έως και τριάντα (30) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%).

στ) Από τριάντα ένα (31) έως και σαράντα (40) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εξήντα πέντε τοις εκατό (65%).

ζ)Από σαράντα μία (41) έως και πενήντα (50) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%).

η) Από πενήντα μία (51) έως και εξήντα (60) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό πενήντα πέντε τοις εκατό (55%).

θ) Από εξήντα μία (61) έως και εβδομήντα (70) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%).

ι) Από εβδομήντα μία (71) έως και ογδόντα (80) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό σαράντα πέντε τοις εκατό (45%).

ια) Από ογδόντα μία (81) έως και ενενήντα (90) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%).

ιβ) Από ενενήντα μία (91) έως και εκατό (100) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%).

Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των είκοσι (20) ευρώ.

Η αίτηση του οφειλέτη για την υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται στο Δήμο το αργότερο μέχρι 26-05-2015.

Κατόπιν των ανωτέρω καλείστε να προσέλθετε προς ρύθμιση των οφειλών σας, στο Δήμο Πειραιά στο τμήμα Εισπράξεων (Πλατεία Κοραή, 2ος όροφος) το αργότερο μέχρι 26-05-2015. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο Τμήμα Εισπράξεων του Δήμου Πειραιά (Πλατεία Κοραή, 2ος όροφος) τηλ. 2132022078 Κα Παπαδοπούλου Μαρία.

 


Πειραιάς 23 Ιουλίου 2012
Αρ. Πρωτ.: 564

ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΩΝ
ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΩΝ-ΨΑΡΟΤΑΒΕΡΝΩΝ
& ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 80 - ΠΕΙΡΑΙΑΣ 18531
ΤΗΛ.210-4179.922 ΚΙΝ. 6936.111760

Προς:
Το Διοικητή του Ι.Κ.Α. κ. Σπυρόπουλο
Αγ. Κωνσταντίνου 8 Τ.Κ. 10241 Αθήνα

Αξιότιμε κ. Διοικητά,

Όπως γνωρίζατε την τελευταία τετραετία ο κλάδος που εκπροσοιπούμε είναι από τους παραγωγικούς τομείς της χώρας που έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες συνέπειες από την οικονομική κρίση, με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοι μας, να διακόπτουν τη λειτουργία των καταστημάτων ή να υπολειτουργούν.

Αυτή η ζοφερή κατάσταση αναπόφευκτα έχει αντίκτυπο και στον αριθμό των θέσεων εργασίας στον κλάδο μας, οι οποίες μοιραία διαρκώς περιορίζονται. Στην προσπάθεια που καταβάλουμε να διατηρήσουμε σε λειτουργία τις επιχειρήσεις μας, ώστε να εξασφαλιστούν θέσεις εργασίας αλλά και έσοδα για το κράτος και τα ασφαλιστικά ταμεία, ζητούμε, για πολλοστή φορά να επανεξεταστεί με ιδιαίτερη προσοχή, αντικειμενικό και ρεαλιστικό τρόπο, το ζήτημα των ασφαλιστικών εισφορών που πρέπει να αποδίδουμε στο Ι.Κ,Α για τους σερβιτόρους και τους βοηθούς τους. Το ύψος των εισφορών γι’ αυτές τις κατηγορίες που αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού μας, έχει διαμορφωθεί ήδη προ ετών, σε απολύτως αδικαιολόγητο κι εξωπραγματικό ύψος. Στο οποίο δεν είναι δυνατόν ν’ ανταποκριθούν πλέον ούτε καν οι εύρωστες επιχειρήσεις στον κλάδο.

Ώς λόγος γι’ αυτήν την ιδιαιτερότητα προβάλλεται η αδυναμία των οργάνων του Ι.Κ.Α να προσδιορίσουν τις πραγματικά καταβαλλόμενες αποδοχές τους. Διότι, σύμφωνα με τη συλλογική σύμβαση εργασίας τους, οι σερβιτόροι κι οι βοηθοί τους, εισπράττουν ποσοστά από τις εισπράξεις της επιχείρησης, αφού αφαιρεθούν φόροι και τέλη υπέρ του Δημοσίου και των Ο.Ί'.Α.

Εάν υποθέσουμε ότι μέχρι το 2008 αυτές οι τεκμαρτές αποδοχές βρίσκονταν σε αντιστοιχία με τις πραγματικές αυτών των εργαζομένων, σήμερα που η κρίση έχει κορυφωθεί, η κατάσταση έχει αλλάξει δραματικά, αφού όλοι γνωρίζουμε ότι στον κλάδο μας ο τζίρος έχει μειωθεί τουλάχιστον κατά 35%.

Επιπλέον, μετά την αύξηση του Φ.Π.Α. στο 23% το προς διανομή ποσό από τις εισπράξεις προς σερβιτόρους και βοηθούς, μειώθηκε ακόμα περισσότερο.

Υπό αυτές τις συνθήκες, τις οποίες κανείς δε μπορεί σήμερα ν’ αμφισβητήσει, θεωρούμε απολύτως αναγκαίο, έστω και τώρα, το Ι.Κ.Α. να μας αντιμετωπίσει με αντικειμενικότητα και να προσαρμοστεί στα πραγματικά δεδομένα, που διαμορφώθηκαν στον κλάδο μας. Αναμορφώνοντας - διαμορφώνοντας, μειώνοντας τις τεκμαρτές αποδοχές σερβιτόρων και βοηθών τους, τουλάχιστον κατά το ίδιο ποσοστό που μειώθηκε ο τζίρος μας. Αρα και τα διανεμόμενα ποσοστά τους από τις καθαρές εισπράξεις μας.

Όσων αφορά τη γενικότερη προσπάθεια, καταπολέμησης της ανασφάλιστης εργασίας και την προώθηση του υγειούς ανταγωνισμού μετάξυ των επιχειρήσεων, προτείνουμε την συνυπευθυνότητα μεταξύ εργαζομένου κι εργοδότη ως προς την ασφάλισή τους.

Ωστόσο, για να πάψουν να υπάρχουν φαινόμενα καταρχηστικής ή ακόμα, εκβιαστικής συμπεριφοράς προς τις επιχειρήσεις, θα πρέπει να προβλέπεται ρητά με Νόμο ότι, μετά την παρέλευση 6μηνης προθεσμίας οι καταγγελίες δε θα γίνονται αποδεκτές από το Ι.Κ.Α. σε καμία περίπτωση.

Ρύθμιση χρεών: υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τη ρύθμιση που υπάρχει τώρα, οι συνάδελφοι δε μπορούν ν’ ανταποκριθούν διότι υπάρχουν ρυθμίσεις προς το Υπουργείο Οικονομικών, το ΤΕΒΕ, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ακόμα και στη Δ.Ε.Η, γι’ αυτό όπως καταλαβαίνετε ζητάμε την επαναφορά του Νόμου 3762/2009 χωρίς προκαταβολές, γιατί έτσι μόνο θα μπορέσουμε να είμαστε συνεπείς και να μπορούμε ν’ ανταποκρινόμαστε στις υποχρεώσεις μας στον Ασφαλιστικό Φορέα. Έτσι θ' αποφύγουμε το κλείσιμο χιλιάδων επιχειρήσεων, το χάσιμο πολλών θέσεων εργασίας που θα έχει σαν αποτέλεσμα την εκτόξευση της ανεργίας και τη φυλάκιση των εργοδοτών που είναι ήδη με το ένα πόδι μέσα.

Επίσης ο Νόμος προβλέπει όταν ο σερβιτόρος δεν καλύπτει το τεκμαρτό του, να του το καλύπτουμε εμείς κι όταν την επόμενη μέρα έχει δουλειά και παίρνει διπλό μεροκάματο, σε αυτήν την περίπτωση τι γίνεται; Γι’ αυτό, πρότασή μας είναι: ή πας με ποσοστά και δε δικαιούσαι τίποτε άλλο ή πας με μισθό.

Κάνουμε έκκληση σ’ αυτή τη δύσκολη πραγματικά περιόδο που περνάμε, που μειώθηκε ο μισθός των εργαζομένων, των συνταξιούχων, το 1,200,000 ανέργων, με μια αγορά η οποία έχει 3,000,000,000-4,000,000,000 ακάλυπτες επιταγές σε γραμμάτια και δεν κινείται τίποτα, πείτε μας σας παρακαλώ με ποιούς πελάτες θα δουλέψουμε.

Τελειώνοντας, θέλω να σας ευχαριστήσω που αμέσως ανταποκριθήκατε στο ραντεβού μας, την Τρίτη 24/7/2012 κι ώρα 10 το πρωί και με τιμά ιδιαίτερα που με καλέσατε προσωπικά.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδοίας Επαγγελματοβιοτεχνών
& Πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων & Συναφών Επαγγελμάτων
Ιωάννης Τσάκος

Ο Γραμματέας της Ομοσπονδοίας Επαγγελματοβιοτέχνών
Μιχαήλ Χήτος

 


ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ
ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 80
18838 ΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΤΗΛ/ΦΑΞ 210 4113673

Κύριο
Δημ. Ασημακόπουλο
Πρόεδρο Γ.Σ.Ε.Β.Ε Αθήνα
Πειραιάς 3 Ιουλίου 2012
Αριθμ. Πρωτ. 658

Κύριε Πρόεδρε,

Σας μεταφέρουμε την αγανάκτηση πολλών μελών μας, για διαφημιστικό σποτ της εταιρέιας Jumbo που διαφημίζεται εδώ και μέρες από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, η οποία στην προσπάθειά της να προσελκύσει τους καταναλωτές στοχεύει στην διαφήμιση ενός είδους και συγκεκριμένα κατηγορώντας ουσιαστικά το χώρο της εστίασης και όχι μόνο, αναφέροντας γενικότερα «ε, ρε, Jumbo που σας χρειάζεται».

Θεωρούμε ότι είναι άκρως συκοφαντικό αφού οι υπερβολικές τιμές που χρησιμοποιεί δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη οικονομική περίοδο όπου οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δίνουν καθημερινά πραγματικά αγώνα για να ανταποκριθούν σε δυσβάστακτες υποχρεώσεις που διαρκώς συσσωρεύονται και να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας, η συγκεκριμένη διαφήμιση λειτουργεί τουλάχιστον αντισυναδελφικά, συκοφαντικά και αντιεπαγγελματικά , αποθαρρύνοντας και εκφοβίζοντας τους πελάτες να μπουν στα μαγαζιά μας.

Επειδή το εν λόγω σποτ περιέχει αρνητικά, αναληθή και άκρως προκλητικά μηνύματα για τις υπηρεσίες που προσφέρουμε στον πελάτη μας, παρακαλούμε για όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειές σας για την άμεση απόσυρση της ώστε να σταματήσει ο αθέμιτος ανταγωνισμός και η επιχειρούμενη προκλητικότητα.

Με την βεβαιότητα ότι θα ανταποκριθείτε στο αίτημά μας σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ
Ι. ΤΣΑΚΟΣ ΜΙΧ. ΧΗΤΟΣ


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
της Ενώσεως Εστιατόρων προς την ΚΕΔΕ


Προς την ΚΕΔΕ

Υπ’ όψιν κου Δημάρχου Παπαγγελή Αξιότιμοι κύριοι,

Σε συνέχεια της εκ του σύνεγγυς επικοινωνίας μας με τον κο Υπουργό Εσωτερικών Ε. Στυλιανιδή και ενόψει της σχετικής του προτάσεως και υποδείξεως προς υποβολή εξ υμών εις αυτόν εγγράφων προτάσεων για την εξυγίανση, εξορθολογισμό και συνδρομή των εστιατορικών επιχειρήσεων, σας υποβάλλουμε με τιμή τις παρακάτω προτάσεις μας προς συνδρομή στο έργο σας, ελπίζοντας στην μετά το έλεγχο και την τυχόν αποδοχή τους εξ υμών ένταξη τους στο δικό σας κατάλογο προτάσεων προς τον κο Υπουργό.

1. Ρύθμιση χρεών με την επαναφορά του νόμου στους ΟΤΑ 3074/09. Η εν θέματι πρόταση παρουσιάζεται εκτενώς στην συνημμένη στη παρούσα, επιστολή της Ομοσπονδίας μας, από 30-07-2012, προς τον Υπουργό Εσωτερικών, όπου και η σχετική ανάλυση της.

2. Το είδος αλλά και κυρίως το ύψος των επιβαλλόμενων προστίμων του άρθρου 5 του νόμου 2323/1995 ΦΕΚ 145 δέον όπως υποβάλλονται από την Δημοτική Αρχή ελευθέρως και κατά την κρίση της ως προς το προσφορότερο μέσο για το σκοπούμενο αποτέλεσμα και να μην προσδιορίζονται ανελαστικώς και ισοπεδωτικά από την σχετική νομοθεσία.

Επιπλέον, κρίνεται σκόπιμη, η επιβολή τόκου ένα και μισό τοις εκατό (1,5 %) επί των καθυστερούμενών τελών, αντί της σήμερα ισχυούσας επιβολής προστίμων, η οποία, αν μη τι άλλο, καθιστά έτι δυσχερεστέρα την εξόφληση αυτών, δίχως να επιβάλετε με αναπτυξιακή λογική, αλλά με αποκλειστικό στόχο την αύξηση των εισπράξεων του Δήμου. Προς την επίτευξή της εν λόγω αλλαγής απαιτείται η τροποποίηση του Ν. 2323/1995 ΦΕΚ 145.

3. Αναφορικώς με το υφιστάμενο και ισχύον σήμερα διοικητικό μέτρο της σφράγισεως και αφαιρέσεως, προσωρινώς ή οριστικώς της αδείας ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος, επ’ αφορμής, εξ αιτίας και με μοναδικό κριτήριο την βεβαίωση 3 παραβάσεων από αρμόδιο όργανο ή την υποβολή 3 μηνύσεων (ανεξαρτήτως μάλιστα αποτελέσματος) από ιδιώτη τονίζεται ότι:

Η πολιτεία δια της παροχής της αρμοδιότητας στον Δήμαρχο (σύμφωνα με τo άρθρο 80 της παραγράφου 6 των Εδαφίων 1 και 2 του νόμου 3463/2006) προβαίνει στην εφαρμογή του διοικητικού μέτρου» της ανάκλησης ή προσωρινής αφαίρεσης της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του καταστήματος. Τούτο δε, με την ταυτόχρονη επίταση της ευθύνης του Δήμαρχου, ο οποίος απειλούμενος διαρκώς υπό των διατάξεων για παράβαση καθήκοντος, εφόσον δεν συνταχθεί και μάλιστα εντός αποκλειστικής προθεσμίας 15 ημερών, με τη σχετική διάταξη οι οποίες προβλέπουν τιμωρία με 6 μηνών φυλάκιση, σύμφωνα με το άρθρο 142 του Ν. 3463/06. Στην περίπτωση αυτή, και μετά από έτη εφαρμογής του ως άνω νόμου το σύνολο σχεδόν των επαγγελματιών αλλά και των δημοτικών αρχόντων διαπιστώνει να έχει καταστεί άλως συνηθισμένη, η πρακτική της υποβολής των τριών μηνύσεως αδικαιολογήτως, απαραδέκτως και συχνότατα παρανόμως από κάποιον υπάλληλο αρμόδιας υπηρεσίας ή ιδιώτη, ενίοτε εξ αμελείας και άγνοιας των εφαρμοζόμενων διατάξεων, ενώ σπανιότερα εκ λόγων άλλων σκοπιμοτήτων.

Ως προελέγχθη με αυτόν τον τρόπο οιοσδήποτε υπάλληλος ή ιδιώτης υποκαθιστά την φερόμενη ευχέρεια του Δημάρχου, ο οποίος κατά τα ανωτέρω είναι εν τοίς πράγμασι υποχρεωμένος να προβεί στα διοικητικά μέτρα που περιγράφηοαν και τούτο χωρίς καν την δικαστική δικαίωση του εγκαλούντος.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο χάνει εν έτη 2012 μια επιχείρηση με υποδομές, εργαζόμενους και αυλή αξία την άδεια της.

Παρακαλούμε όπως εξετάσετε τις κάτωθι προτάσεις μας επί των ανωτέρω παρατηρήσεων:

4. Να είναι στην αποκλειστική ευθύνη της Δημοτικής αρχής πότε και υπό ποιους όρους θα ανακληθεί η άδεια ενός καταστήματος. Βεβαίως, το μέτρο της διοικητικής αφαίρεσης της αδείας ως ιδιαίτερα επαχθές άλλα και μη επανορθώσιμο σε περίπτωση λάθους της δημοτικής αρχής πρέπει να λαμβάνεται με ιδιαίτερη φειδώ και πάντοτε σε περιπτώσεις ρητώς προβλεπόμενες εκ του νόμου. Επί παραδείγματι, προσβολή της δημοσίας υγείας, διακίνηση ναρκωτικών παιδικής πορνείας κλπ. Για όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις η σχετική ανάκληση πρέπει να διατάσσεται από δικαστηριακή απόφαση.

Με τον τρόπο αυτό θα επανελθεί η επιβολή ενός τόσο επαχθούς μέτρου στις πραγματικές και εύλογες διαστάσεις της με σεβασμό τόσο στον επαγγελματία και τους οικονομικά εξ αυτού εξαρτημένους του, όσο και στους Δημάρχους, οι οποίοι θα πάψουν να σύρονται διαρκώς στις δικαστηριακές αίθουσες.

Επί τέλους είναι καιρός να σεβαστούν εμπράκτως τον πρώτο πολίτη της πόλης ο οποίος αυτονόητα, έχει καλύτερη γνώση αλλά και καθημερινή τριβή και εμπειρία με τα ανιχφυόμενα πιο Λήμο του ζητήματα.

Ως εκ τούτου και εν προκειμένω ο σχετικός Νόμος χρήζει τροποποιήσεις.

5. Αναφορικώς με την άδεια μουσικών οργάνων κρίνεται αναγκαία η τροποποίηση και εξορθολογισμός του Νόμου ώστε ο Δήμος στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, όπως εν προκειμένω η έκδοση της άδειας μουσικής να δύναται στην αφαίρεση αντιστοίχως μόνον της άδειας μουσικής και όχι της άδειας καταστήματος, τούτο δε, όταν παραβιάζονται οι διατάξεις του ήχου (και δη οι αναφερόμενες στο ύψος των ντεσιμπέλ) και μόνον υπό τον όρο υποτροπής και πολλαπλών παραβάσεων. Περαιτέρω δε, δέον όπως άμεσα και άνευ άλλου σταματήσει η εντελώς απρόσφορη, αναντίστοίχη της διωκόμενης πράξεως αλλά και κοινωνικά ανάλγητη πρακτική των αυτοφώρων και των υπέρμετρων και παράλογων προστίμων.

Σε μια εποχή όπου πανθομολογουμένως οι επαγγελματίες αδυνατούν ακόμη και να καταβάλλουν εμπροθέσμως τον λογαριασμό της ΔΕΗ, ή κάνουν μεροκάματα για να συμπληρώσουν το εισόδημα τους και να υποστηρίξουν με λίγη ρευστότητα την επιχείρηση τους, είναι τουλάχιστον οικονομικά παράλογο αλλά και απάνθρωπο να ισοπεδώνει ο νόμος τον επαγγελματία αυτόν οδηγώντας τον στο αυτόφωρο με χειροπέδες μπροστά στα παιδιά του, στους εργαζόμενους αλλά και στους ίδιους τους πελάτες, ωσάν να επέλεξε και όχι να εξαναγκάσθηκε εκ των συνθηκών στην μη καταβολή των φορών. Η εποχή επιβάλλει αλληλεγγύη και συνδρομή στους οικονομικούς πυρήνες κάθε κοινότητας και όχι αναποτελεσματικά και άδικα μέτρα συντριβής τους. Εκ νέου ο Νόμος χρειάζεται το γρηγορότερο τροποποίηση και προσαρμογή.

6. Αναφορικώς με τα τέλη πλατειών και πεζοδρομίων επισημαίνεται ότι σε αυτή τη δύσκολη οικονομική κρίση, δεν είναι ορθό άλλα και ρεαλιστικό ο νόμος να προβλέπει εφ’ άπαξ την καταβολή των χρημάτων. Εξ αυτού του λόγου ο Δήμος πρέπει να έχει το δικαίωμα να ρυθμίζει το ποσό σε 12 μηνιαίες δόσεις, ενώ μείωση των τελών κρίνεται αναγκαία προς την ευχερέστερη είσπραξη και αντίστοιχα καταβολής τους από τον επαγγελματία.

Οι ανωτέρω προτάσεις παρατίθενται στο πνεύμα της από κοινού συνδρομής όλων μας για την ορθότερη και αποτελεσματικότερη σχεδίαση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος και για την κατά το δυνατό δικαιότερη και αποτελεσματικότερη ρύθμιση των υποχρεώσεων τους ενόψει της οικονομικής κρίσκως.

Με Τιμή,
Ο Πρόεδρος των Εστιατόρων Ιωάννης Τσάκος


 

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ
ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 80
18838 ΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΤΗΛ/ΦΑΞ 210 4113673

Κύριο
Δημ. Ασημακόπουλο
Πρόεδρο Γ.Σ.Ε.Β.Ε Αθήνα
Πειραιάς 3 Ιουλίου 2012
Αριθμ. Πρωτ. 658

Κύριε Πρόεδρε,
Σας μεταφέρουμε την αγανάκτηση πολλών μελών μας, για διαφημιστικό σποτ της εταιρέιας Jumbo που διαφημίζεται εδώ και μέρες από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, η οποία στην προσπάθειά της να προσελκύσει τους καταναλωτές στοχεύει στην διαφήμιση ενός είδους και συγκεκριμένα κατηγορώντας ουσιαστικά το χώρο της εστίασης και όχι μόνο, αναφέροντας γενικότερα «ε, ρε, Jumbo που σας χρειάζεται».

Θεωρούμε ότι είναι άκρως συκοφαντικό αφού οι υπερβολικές τιμές που χρησιμοποιεί δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη οικονομική περίοδο όπου οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δίνουν καθημερινά πραγματικά αγώνα για να ανταποκριθούν σε δυσβάστακτες υποχρεώσεις που διαρκώς συσσωρεύονται και να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας, η συγκεκριμένη διαφήμιση λειτουργεί τουλάχιστον αντισυναδελφικά, συκοφαντικά και αντιεπαγγελματικά , αποθαρρύνοντας και εκφοβίζοντας τους πελάτες να μπουν στα μαγαζιά μας.

Επειδή το εν λόγω σποτ περιέχει αρνητικά, αναληθή και άκρως προκλητικά μηνύματα για τις υπηρεσίες που προσφέρουμε στον πελάτη μας, παρακαλούμε για όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειές σας για την άμεση απόσυρση της ώστε να σταματήσει ο αθέμιτος ανταγωνισμός και η επιχειρούμενη προκλητικότητα.

Με την βεβαιότητα ότι θα ανταποκριθείτε στο αίτημά μας σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Για το Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ         Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ
Ι. ΤΣΑΚΟΣ                    ΜΙΧ. ΧΗΤΟΣ



ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
της Ενώσεως Εστιατόρων προς την ΚΕΔΕ
Προς την ΚΕΔΕ

Υπ’ όψιν κου Δημάρχου Παπαγγελή

Αξιότιμοι κύριοι,

Σε συνέχεια της εκ του σύνεγγυς επικοινωνίας μας με τον κο Υπουργό Εσωτερικών Ε. Στυλιανιδή και ενόψει της σχετικής του προτάσεως και υποδείξεως προς υποβολή εξ υμών εις αυτόν εγγράφων προτάσεων για την εξυγίανση, εξορθολογισμό και συνδρομή των εστιατορικών επιχειρήσεων, σας υποβάλλουμε με τιμή τις παρακάτω προτάσεις μας προς συνδρομή στο έργο σας, ελπίζοντας στην μετά το έλεγχο και την τυχόν αποδοχή τους εξ υμών ένταξη τους στο δικό σας κατάλογο προτάσεων προς τον κο Υπουργό.

1.Ρύθμιση χρεών με την επαναφορά του νόμου στους ΟΤΑ 3074/09. Η εν θέματι πρόταση παρουσιάζεται εκτενώς στην συνημμένη στη παρούσα, επιστολή της Ομοσπονδίας μας, από 30-07-2012, προς τον Υπουργό Εσωτερικών, όπου και η σχετική ανάλυση της.

2.Το είδος αλλά και κυρίως το ύψος των επιβαλλόμενων προστίμων του άρθρου 5 του νόμου 2323/1995 ΦΕΚ 145 δέον όπως υποβάλλονται από την Δημοτική Αρχή ελευθέρως και κατά την κρίση της ως προς το προσφορότερο μέσο για το σκοπούμενο αποτέλεσμα και να μην προσδιορίζονται ανελαστικώς και ισοπεδωτικά από την σχετική νομοθεσία.

Επιπλέον, κρίνεται σκόπιμη, η επιβολή τόκου ένα και μισό τοις εκατό (1,5 %) επί των καθυστερούμενών τελών, αντί της σήμερα ισχυούσας επιβολής προστίμων, η οποία, αν μη τι άλλο, καθιστά έτι δυσχερεστέρα την εξόφληση αυτών, δίχως να επιβάλετε με αναπτυξιακή λογική, αλλά με αποκλειστικό στόχο την αύξηση των εισπράξεων του Δήμου. Προς την επίτευξή της εν λόγω αλλαγής απαιτείται η τροποποίηση του Ν. 2323/1995 ΦΕΚ 145.

3.Αναφορικώς με το υφιστάμενο και ισχύον σήμερα διοικητικό μέτρο της σφράγισεως και αφαιρέσεως, προσωρινώς ή οριστικώς της αδείας ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος, επ’ αφορμής, εξ αιτίας και με μοναδικό κριτήριο την βεβαίωση 3 παραβάσεων από αρμόδιο όργανο ή την υποβολή 3 μηνύσεων (ανεξαρτήτως μάλιστα αποτελέσματος) από ιδιώτη τονίζεται ότι:

Η πολιτεία δια της παροχής της αρμοδιότητας στον Δήμαρχο (σύμφωνα με τo άρθρο 80 της παραγράφου 6 των Εδαφίων 1 και 2 του νόμου 3463/2006) προβαίνει στην εφαρμογή του διοικητικού μέτρου» της ανάκλησης ή προσωρινής αφαίρεσης της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του καταστήματος. Τούτο δε, με την ταυτόχρονη επίταση της ευθύνης του Δήμαρχου, ο οποίος απειλούμενος διαρκώς υπό των διατάξεων για παράβαση καθήκοντος, εφόσον δεν συνταχθεί και μάλιστα εντός αποκλειστικής προθεσμίας 15 ημερών, με τη σχετική διάταξη οι οποίες προβλέπουν τιμωρία με 6 μηνών φυλάκιση, σύμφωνα με το άρθρο 142 του Ν. 3463/06. Στην περίπτωση αυτή, και μετά από έτη εφαρμογής του ως άνω νόμου το σύνολο σχεδόν των επαγγελματιών αλλά και των δημοτικών αρχόντων διαπιστώνει να έχει καταστεί άλως συνηθισμένη, η πρακτική της υποβολής των τριών μηνύσεως αδικαιολογήτως, απαραδέκτως και συχνότατα παρανόμως από κάποιον υπάλληλο αρμόδιας υπηρεσίας ή ιδιώτη, ενίοτε εξ αμελείας και άγνοιας των εφαρμοζόμενων διατάξεων, ενώ σπανιότερα εκ λόγων άλλων σκοπιμοτήτων.

Ως προελέγχθη με αυτόν τον τρόπο οιοσδήποτε υπάλληλος ή ιδιώτης υποκαθιστά την φερόμενη ευχέρεια του Δημάρχου, ο οποίος κατά τα ανωτέρω είναι εν τοίς πράγμασι υποχρεωμένος να προβεί στα διοικητικά μέτρα που περιγράφηοαν και τούτο χωρίς καν την δικαστική δικαίωση του εγκαλούντος.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο χάνει εν έτη 2012 μια επιχείρηση με υποδομές, εργαζόμενους και αυλή αξία την άδεια της.

Παρακαλούμε όπως εξετάσετε τις κάτωθι προτάσεις μας επί των ανωτέρω παρατηρήσεων:

4.Να είναι στην αποκλειστική ευθύνη της Δημοτικής αρχής πότε και υπό ποιους όρους θα ανακληθεί η άδεια ενός καταστήματος. Βεβαίως, το μέτρο της διοικητικής αφαίρεσης της αδείας ως ιδιαίτερα επαχθές άλλα και μη επανορθώσιμο σε περίπτωση λάθους της δημοτικής αρχής πρέπει να λαμβάνεται με ιδιαίτερη φειδώ και πάντοτε σε περιπτώσεις ρητώς προβλεπόμενες εκ του νόμου. Επί παραδείγματι, προσβολή της δημοσίας υγείας, διακίνηση ναρκωτικών παιδικής πορνείας κλπ. Για όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις η σχετική ανάκληση πρέπει να διατάσσεται από δικαστηριακή απόφαση.

Με τον τρόπο αυτό θα επανελθεί η επιβολή ενός τόσο επαχθούς μέτρου στις πραγματικές και εύλογες διαστάσεις της με σεβασμό τόσο στον επαγγελματία και τους οικονομικά εξ αυτού εξαρτημένους του, όσο και στους Δημάρχους, οι οποίοι θα πάψουν να σύρονται διαρκώς στις δικαστηριακές αίθουσες.

Επί τέλους είναι καιρός να σεβαστούν εμπράκτως τον πρώτο πολίτη της πόλης ο οποίος αυτονόητα, έχει καλύτερη γνώση αλλά και καθημερινή τριβή και εμπειρία με τα ανιχφυόμενα πιο Λήμο του ζητήματα.

Ως εκ τούτου και εν προκειμένω ο σχετικός Νόμος χρήζει τροποποιήσεις.

5.Αναφορικώς με την άδεια μουσικών οργάνων κρίνεται αναγκαία η τροποποίηση και εξορθολογισμός του Νόμου ώστε ο Δήμος στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, όπως εν προκειμένω η έκδοση της άδειας μουσικής να δύναται στην αφαίρεση αντιστοίχως μόνον της άδειας μουσικής και όχι της άδειας καταστήματος, τούτο δε, όταν παραβιάζονται οι διατάξεις του ήχου (και δη οι αναφερόμενες στο ύψος των ντεσιμπέλ) και μόνον υπό τον όρο υποτροπής και πολλαπλών παραβάσεων. Περαιτέρω δε, δέον όπως άμεσα και άνευ άλλου σταματήσει η εντελώς απρόσφορη, αναντίστοίχη της διωκόμενης πράξεως αλλά και κοινωνικά ανάλγητη πρακτική των αυτοφώρων και των υπέρμετρων και παράλογων προστίμων.

Σε μια εποχή όπου πανθομολογουμένως οι επαγγελματίες αδυνατούν ακόμη και να καταβάλλουν εμπροθέσμως τον λογαριασμό της ΔΕΗ, ή κάνουν μεροκάματα για να συμπληρώσουν το εισόδημα τους και να υποστηρίξουν με λίγη ρευστότητα την επιχείρηση τους, είναι τουλάχιστον οικονομικά παράλογο αλλά και απάνθρωπο να ισοπεδώνει ο νόμος τον επαγγελματία αυτόν οδηγώντας τον στο αυτόφωρο με χειροπέδες μπροστά στα παιδιά του, στους εργαζόμενους αλλά και στους ίδιους τους πελάτες, ωσάν να επέλεξε και όχι να εξαναγκάσθηκε εκ των συνθηκών στην μη καταβολή των φορών. Η εποχή επιβάλλει αλληλεγγύη και συνδρομή στους οικονομικούς πυρήνες κάθε κοινότητας και όχι αναποτελεσματικά και άδικα μέτρα συντριβής τους. Εκ νέου ο Νόμος χρειάζεται το γρηγορότερο τροποποίηση και προσαρμογή.

6.Αναφορικώς με τα τέλη πλατειών και πεζοδρομίων επισημαίνεται ότι σε αυτή τη δύσκολη οικονομική κρίση, δεν είναι ορθό άλλα και ρεαλιστικό ο νόμος να προβλέπει εφ’ άπαξ την καταβολή των χρημάτων. Εξ αυτού του λόγου ο Δήμος πρέπει να έχει το δικαίωμα να ρυθμίζει το ποσό σε 12 μηνιαίες δόσεις, ενώ μείωση των τελών κρίνεται αναγκαία προς την ευχερέστερη είσπραξη και αντίστοιχα καταβολής τους από τον επαγγελματία.

Οι ανωτέρω προτάσεις παρατίθενται στο πνεύμα της από κοινού συνδρομής όλων μας για την ορθότερη και αποτελεσματικότερη σχεδίαση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος και για την κατά το δυνατό δικαιότερη και αποτελεσματικότερη ρύθμιση των υποχρεώσεων τους ενόψει της οικονομικής κρίσκως.

Με Τιμή
Ο Πρόεδρος των Εστιατόρων Ιωάννης Τσάκος


Πειραιάς 23 Ιουλίου 2012
Αρ. Πρωτ.: 564

Προς:
Το Διοικητή του Ι.Κ.Α. κ. Σπυρόπουλο
Αγ. Κωνσταντίνου 8 Τ.Κ. 10241 Αθήνα

Αξιότιμε κ. Διοικητά

Όπως γνωρίζατε την τελευταία τετραετία ο κλάδος που εκπροσοιπούμε είναι από τους παραγωγικούς τομείς της χώρας που έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες συνέπειες από την οικονομική κρίση, με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοι μας, να διακόπτουν τη λειτουργία των καταστημάτων ή να υπολειτουργούν.

Αυτή η ζοφερή κατάσταση αναπόφευκτα έχει αντίκτυπο και στον αριθμό των θέσεων εργασίας στον κλάδο μας, οι οποίες μοιραία διαρκώς περιορίζονται. Στην προσπάθεια που καταβάλουμε να διατηρήσουμε σε λειτουργία τις επιχειρήσεις μας, ώστε να εξασφαλιστούν θέσεις εργασίας αλλά και έσοδα για το κράτος και τα ασφαλιστικά ταμεία, ζητούμε, για πολλοστή φορά να επανεξεταστεί με ιδιαίτερη προσοχή, αντικειμενικό και ρεαλιστικό τρόπο, το ζήτημα των ασφαλιστικών εισφορών που πρέπει να αποδίδουμε στο Ι.Κ,Α για τους σερβιτόρους και τους βοηθούς τους. Το ύψος των εισφορών γι’ αυτές τις κατηγορίες που αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού μας, έχει διαμορφωθεί ήδη προ ετών, σε απολύτως αδικαιολόγητο κι εξωπραγματικό ύψος. Στο οποίο δεν είναι δυνατόν ν’ ανταποκριθούν πλέον ούτε καν οι εύρωστες επιχειρήσεις στον κλάδο.

Ώς λόγος γι’ αυτήν την ιδιαιτερότητα προβάλλεται η αδυναμία των οργάνων του Ι.Κ.Α να προσδιορίσουν τις πραγματικά καταβαλλόμενες αποδοχές τους. Διότι, σύμφωνα με τη συλλογική σύμβαση εργασίας τους, οι σερβιτόροι κι οι βοηθοί τους, εισπράττουν ποσοστά από τις εισπράξεις της επιχείρησης, αφού αφαιρεθούν φόροι και τέλη υπέρ του Δημοσίου και των Ο.Ί'.Α.

Εάν υποθέσουμε ότι μέχρι το 2008 αυτές οι τεκμαρτές αποδοχές βρίσκονταν σε αντιστοιχία με τις πραγματικές αυτών των εργαζομένων, σήμερα που η κρίση έχει κορυφωθεί, η κατάσταση έχει αλλάξει δραματικά, αφού όλοι γνωρίζουμε ότι στον κλάδο μας ο τζίρος έχει μειωθεί τουλάχιστον κατά 35%.

Επιπλέον, μετά την αύξηση του Φ.Π.Α. στο 23% το προς διανομή ποσό από τις εισπράξεις προς σερβιτόρους και βοηθούς, μειώθηκε ακόμα περισσότερο.

Υπό αυτές τις συνθήκες, τις οποίες κανείς δε μπορεί σήμερα ν’ αμφισβητήσει, θεωρούμε απολύτως αναγκαίο, έστω και τώρα, το Ι.Κ.Α. να μας αντιμετωπίσει με αντικειμενικότητα και να προσαρμοστεί στα πραγματικά δεδομένα, που διαμορφώθηκαν στον κλάδο μας. Αναμορφώνοντας - διαμορφώνοντας, μειώνοντας τις τεκμαρτές αποδοχές σερβιτόρων και βοηθών τους, τουλάχιστον κατά το ίδιο ποσοστό που μειώθηκε ο τζίρος μας. Αρα και τα διανεμόμενα ποσοστά τους από τις καθαρές εισπράξεις μας.

Όσων αφορά τη γενικότερη προσπάθεια, καταπολέμησης της ανασφάλιστης εργασίας και την προώθηση του υγειούς ανταγωνισμού μετάξυ των επιχειρήσεων, προτείνουμε την συνυπευθυνότητα μεταξύ εργαζομένου κι εργοδότη ως προς την ασφάλισή τους.

Ωστόσο, για να πάψουν να υπάρχουν φαινόμενα καταρχηστικής ή ακόμα, εκβιαστικής συμπεριφοράς προς τις επιχειρήσεις, θα πρέπει να προβλέπεται ρητά με Νόμο ότι, μετά την παρέλευση 6μηνης προθεσμίας οι καταγγελίες δε θα γίνονται αποδεκτές από το Ι.Κ.Α. σε καμία περίπτωση.

Ρύθμιση χρεών: υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τη ρύθμιση που υπάρχει τώρα, οι συνάδελφοι δε μπορούν ν’ ανταποκριθούν διότι υπάρχουν ρυθμίσεις προς το Υπουργείο Οικονομικών, το ΤΕΒΕ, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ακόμα και στη Δ.Ε.Η, γι’ αυτό όπως καταλαβαίνετε ζητάμε την επαναφορά του Νόμου 3762/2009 χωρίς προκαταβολές, γιατί έτσι μόνο θα μπορέσουμε να είμαστε συνεπείς και να μπορούμε ν’ ανταποκρινόμαστε στις υποχρεώσεις μας στον Ασφαλιστικό Φορέα. Έτσι θ' αποφύγουμε το κλείσιμο χιλιάδων επιχειρήσεων, το χάσιμο πολλών θέσεων εργασίας που θα έχει σαν αποτέλεσμα την εκτόξευση της ανεργίας και τη φυλάκιση των εργοδοτών που είναι ήδη με το ένα πόδι μέσα.

Επίσης ο Νόμος προβλέπει όταν ο σερβιτόρος δεν καλύπτει το τεκμαρτό του, να του το καλύπτουμε εμείς κι όταν την επόμενη μέρα έχει δουλειά και παίρνει διπλό μεροκάματο, σε αυτήν την περίπτωση τι γίνεται; Γι’ αυτό, πρότασή μας είναι: ή πας με ποσοστά και δε δικαιούσαι τίποτε άλλο ή πας με μισθό.

Κάνουμε έκκληση σ’ αυτή τη δύσκολη πραγματικά περιόδο που περνάμε, που μειώθηκε ο μισθός των εργαζομένων, των συνταξιούχων, το 1,200,000 ανέργων, με μια αγορά η οποία έχει 3,000,000,000-4,000,000,000 ακάλυπτες επιταγές σε γραμμάτια και δεν κινείται τίποτα, πείτε μας σας παρακαλώ με ποιούς πελάτες θα δουλέψουμε;

Τελειώνοντας, θέλω να σας ευχαριστήσω που αμέσως ανταποκριθήκατε στο ραντεβού μας, την Τρίτη 24/7/2012 κι ώρα 10 το πρωί και με τιμά ιδιαίτερα που με καλέσατε προσωπικά.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδοίας Επαγγελματοβιοτεχνών
& Πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων & Συναφών Επαγγελμάτων
Ιωάννης Τσάκος

Ο Γραμματέας της Ομοσπονδοίας Επαγγελματοβιοτέχνών
Μιχαήλ Χήτος


 

 

   ΗΟΜΕ